SELAMAT DATANG KE RUANGAN TAKDE PASAL CARI PASAL



Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua yang sudi singgah ke ruangan ini... Moga perkenalan ini membawa keberkatan dan rahmat ALLAH SWT...


05 January 2010

Asal Keturunanku

Nenda Allahyarham Haji Ab. Kadir telah pulang kerahmatullah pada tahun 1808 Masihi disemandikan di makam Lundang Paku, Kota Bharu Kelantan. Beliau merupakan anakanda kepada Allahyarham Haji Nuruddin bin Allahyarham Abdullah Faqeh. (Disebelah merupakan gambar makam nenda Allahyarham Haji Ab. Kadir, dipetik dari En. Ismail - Labokblog)






Ayahanda Haji Idris bin Allahyarham Haji Yahya, tinggal di kampung Dewan Kecil Labok Machang Kelantan. Bondanya bernama Allahyarham Hajah Mariam binti Allahyarham Idris. Ayahanda Haji Idris mempunyai 3 orang adik beradik iaitu kekandanya bernama Allahyarham Hajah Jah binti Haji Yahya dan adikandanya Hajah Esah binti Haji Yahya. Ayahanda telah mendirikan rumahtangga dengan isteri pertamanya Hajah Kalsom dan dikurniakan seorang anak perempuan yang bernama Hajah Zawaha binti Haji Idris. Ayahanda juga mendirikan rumahtangga dengan isteri keduanya dan dikurniakan seorang anak lelaki bernama Mohd Amin bin Haji Idris. Isteri ketiga beliau ialah Hajah Esah binti Allahyarham Mat dan mempunyai 4 orang anak, 3 lelaki seorang perempuan. Anak sulung dari isteri ketiga bernama Haji Farid, kedua Mohd Fadhil, ketiga Hajah Nurasyikin dan anak bongsunya Muhamad Shuhada. 

No comments:

Post a Comment